Beweegvloer
Probleemoplosser

Hier vind je tips en tricks voor

De meest voorkomende problemen die je zelf op kunt lossen

Vervelend dat je een probleem ervaart met de Beweegvloer! Klik hier op het probleem dat je hebt en probeer de mogelijke oplossingen.

Er verschijnt geen beeld op de grond

  • Staat de Beweegvloer aan? Doorloop de volgende stappen om dat te controleren. Sluit BeweegvloerApp, ga naar Instellingen > Verbindingen > WIFI. Zie je hier SpringlabWIFI tussen de netwerken staan? Dan staat de kast waarschijnlijk aan. Zorg ook dat je verbonden bent met SpringlabWIFI. Staat SpringlabWIFI niet tussen alle netwerken? Zet de kast aan door op het aan/uit knopje te klikken. Ga weer terug naar de BeweegvloerApp, ga naar Instellingen > Zet beamer aan.
  • Heb je geen beeld, maar wel geluid van de spellen? De oplossing hiervoor kan zijn door de stekker uit het stopcontact te halen (vaak in het plafond), even te wachten en er weer in te doen. Klik vervolgens op de aan/uitknop onderop de kast. Ga weer terug naar de BeweegvloerApp, ga naar Instellingen > Zet beamer aan.

Er is geen verbinding tussen de tablet en de Beweegvloer

  • Ben je in de buurt van de Beweegvloer?
  • Staat de Beweegvloer aan? Doorloop de volgende stappen om dat te controleren. Sluit BeweegvloerApp, ga naar Instellingen > Verbindingen > WIFI.

Staat SpringlabWIFI niet tussen alle netwerken? Misschien staat de kast dan uit. Zet de kast aan door op het aan/uit knopje te klikken. Wacht even en kijk of SpringlabWIFI tussen de lijst met netwerken verschijnt.

  • Staat SpringlabWIFI wel tussen alle netwerken? Klik dan op de 3 puntjes rechtsboven > Geavanceerd > Netwerken beheren. Klik op alle netwerken die hier staan (ook op SpringlabWIFI) en klik op vergeten. Ga vervolgens terug naar de lijst met alle netwerken, klik op SpringlabWIFI, zet ‘Automatisch opnieuw verbinden’ op AAN en voer het wachtwoord ‘springlab’ in.
  • Als hij aangeeft ‘verbonden zonder internet’ is dat goed. Ga weer terug naar de BeweegvloerApp en kijk of er nu wel verbinding is.
  • Geeft hij aan: ‘Onjuist wachtwoord’ of ‘Kan netwerk niet verifiëren’. Neem dan contact op.

Er missen spellen en/of matten

Op dit moment zijn er 37 spellen, 34 matten en de versie van de software is 3.1.0 (te zien linksonder op de vloer). Is dit bij jou niet het geval? Neem dan contact op!

De bewegingen van de kinderen worden niet goed gedetecteerd

Ga in de BeweegvloerApp naar Instellingen en klik op ‘Herstart Beweegvloer’. De Beweegvloer gaat nu opnieuw opstarten, dit duurt zo’n 2 minuten. Zorg ervoor dat er tijdens het moment dat je hoort: ‘ALLEMAAL VAN DE BEWEEGVLOER AF’:

  • Er NIETS onder de Beweegvloer staat of ligt. GEEN kinderen, tafels, stoelen of speelgoed.
  • De ruimte zo donker mogelijk is.
  • De speelmat (als jullie die gebruiken) uitgerold onder de Beweegvloer ligt

Start het spel ‘Blobbers’ om snel en gemakkelijk te controleren of je schaduw overeen komt met de gedetecteerde beweging.

Was dit nog niet de oplossing? Neem dan contact op, op afstand kunnen we dit vaak met jouw hulp oplossen!

Heb je de stappen gevolgd en is je probleem nog niet opgelost? Houd dan de aan/uit knop van de Beweegvloer 10 seconden ingedrukt en klik er daarna één keer op. Veeg op de tablet van onder naar boven en klik op de 3 streepjes linksonder, klik vervolgens op ‘Alle sluiten’. Open nu de BeweegvloerApp opnieuw. Wacht even totdat de Beweegvloer weer opgestart is, hopelijk kunnen jullie nu weer spelen!

 

Is je probleem nog niet opgelost? Neem dan contact op door te bellen naar 085-1046880 (spreek een voicemail in bij geen gehoor) of contactformulier hiernaast in te vullen.

Is je probleem wel opgelost na het doorlopen van deze stappen? Heel mooi, veel speelplezier weer! We houden toch graag in de gaten wanneer er problemen zijn geweest, zou je contact met ons willen opnemen op een moment dat het jou schikt? Alvast bedankt!

Wat is jouw naam?(Vereist)
Wat is het (bezoek)adres?(Vereist)
Mijn vraag gaat over:(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.