Tablet app
Springloop

splash

Buiten bewegend leren met

Springloop

Springloop is de bewegend leren app waarmee iedere tablet wordt omgetoverd tot een spel om buiten, op het schoolplein, te gaan ‘rennen en scannen‘. De Springloop app is ontwikkeld voor kinderen van 4 tot 13 jaar. Er is een breed aanbod spellen voor groep 1 t/m 8 van de basisschool onderverdeeld in onder-, midden- en bovenbouw. Alle spellen sluiten naadloos aan op de SLO leerdoelen en huidige lesmethodes en helpen bij het automatiseren en (in)oefenen van de lesstof.

Naast ons kant-en-klare spelaanbod kun je met de Springloop Creator zelf educatieve games maken die precies passen bij de leerdoelen van jouw klas. Voeg jouw eigen lesstof toe en geef leerlingen een unieke en interactieve leerervaring!

Met Springloop kan je als leerkracht zonder voorbereiding en begeleiding aan de slag met bewegend leren. Het werkt heel eenvoudig: hang de 15 scanbare stations op, download de app, pak de tablet(s) en rennen en scannen maar!

Lees hieronder meer over tablet app Springloop of bekijk hier het overzicht van spellen en leerdoelen. Wil je het eerst uitproberen? Vraag dan een proefversie aan. Je kunt het dan 30 dagen gratis proberen!

Wil jij verder aan de slag met Springloop? Twijfel dan niet langer en geniet in de decembermaand van maar liefst 50% korting.

Gratis proefversie

Sander Gordijn | Influencer | Meester Sander
"Een bewegend leren innovatie!"

“Springloop is een innovatie op het gebied van bewegend leren voor het basisonderwijs! Stuur de kinderen in groepjes naar buiten met de iPads en laat ze al rennend de plaatjes zoeken en scannen. Er zijn spellen voor iedere groep en leeftijdscategorie. Zo kunnen kinderen woorden leren, sommen en breuken maken én leren klokkijken!”

Waarom aan de slag met Springloop?

De voordelen

Kinderen zijn gemaakt om te bewegen

Bewegend leren én..

Buiten spelen

Buiten spelen, lekker bewegen én leren in de frisse lucht? Een ideale combinatie! De kinderen krijgen zo veel zuurstof binnen en zijn beweeglijker. Is het echt vies weer? Dan hang je de stations gewoon binnen op!

De leermiddelen van Springlab aan en gaan, gemak voor de leerkracht

Zonder voorbereiding

Aan en gaan

Je hebt geen voorbereidingstijd nodig om met Springloop aan de slag te gaan. Hang de stations op of laat dit de kinderen zelf doen, start een spel op de tablet(s) op en laat de kinderen in groepjes rennen en scannen!

De leermiddelen van Springlab zijn toekomstbestendig

De kracht van digitaal

Rennen en scannen

Welk kind is niet gek van de tablet? Springloop maakt slim gebruik van dit digitale leermiddel. Kinderen gaan van zitten en swipen met de tablet, naar rennen en scannen. Zo breng je kinderen in beweging!

Gratis proefversie

Hoe werkt het?

Springloop startset

De Springloop startset bestaat uit een jaarlicentie met een onbeperkt aantal gebruikers, zodat de hele school met al haar groepen en leerkrachten aan de slag kan met bewegend leren op het schoolplein. Met deze licentie krijg je toegang tot alle Springloop games. Dit betekent dat je ook alle nieuwe spellen, die na aanschaf worden uitgebracht, kunt spelen. Daarnaast krijg je 15 kunststof (waterbestendig en duurzaam) stations, inclusief touw en klittenband om deze aan op te hangen. Dit zijn kindvriendelijke QR-codes met daarop dieren, planten, fruit, vervoersmiddelen en kledingstukken afgebeeld. De kinderen moeten deze stations scannen om de juiste antwoorden te vinden. Tablets zijn niet inbegrepen.

Ben je  nieuwsgierig naar de kosten? Klik dan hier om de prijzen te bekijken.

Bekijk de prijzen

Nieuw!

Springloop Creator

Ontdek de Springloop Creator:

Jouw game, jouw lesinhoud!

Met de Springloop Creator maak je eenvoudig je eigen bewegend leren games die perfect aansluiten bij wat jouw klas nodig heeft. Voeg je eigen leerstof toe en geef je leerlingen een unieke leerervaring door te bewegen! De Creator is ontworpen om leerkrachten de vrijheid te geven om zelf games op maat te maken, afgestemd op de belevingswereld en het niveau van de klas.

Hoe werkt het?

  1. Maak je eigen game: Voeg jouw eigen lesinhoud toe en ontwerp een game die past bij de thema’s waar jouw klas mee bezig is.
  2. Laat je leerlingen leren door te bewegen: De games die je maakt zijn te spelen in de Springloop app

Probeer de Springloop Creator nu gratis en ontdek hoe jij de leerstof kunt laten aansluiten bij wat jouw leerlingen écht nodig hebben. Klaar om jouw eerste game te maken? Start jouw gratis proefperiode en ervaar zelf hoe leuk en makkelijk het is om spelend leren in jouw klas tot leven te brengen!

Probeer de Springloop Creator nu gratis!

De ideale combinatie

Buiten bewegend leren

Wat Springloop uniek maakt, is dat het bewegend leren combineert met buiten spelen. De buitenlucht zorgt voor extra zuurstof in de hersenen van de kinderen, waardoor de lesstof beter blijft hangen. Daarnaast kan de juf of meester zelf ook even een frisse neus halen! Dit is natuurlijk niet het enige positieve effect, er zijn nog veel meer voordelen:

  • Door het vele schermgebruik, krijgen steeds meer kinderen last van bijziendheid (myopie). Gelukkig is er wat aan te doen: genoeg buiten zijn en je ogen wat meer in de verte laten kijken. Bijvoorbeeld tijdens het speuren naar Springloop stations!
  • Kinderen ontdekken de wereld door te rennen, bukken, klimmen en klauteren. Buiten hebben kinderen meer ruimte en bewegingsvrijheid en dat helpt bij het ontwikkelen van hun motorische vaardigheden.
  • Buiten spelen, bewegen en leren is goed voor het zelfbeeld van kinderen. Kinderen nemen zelf beslissingen, ontdekken wat ze goed kunnen en wat ze leuk vinden. Dat geeft zelfvertrouwen.
  • Samen buiten spelen, dat is leuk. Kinderen rennen, bewegen en werken samen om hun doel te bereiken. Dit helpt bij de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen. En zorgt voor plezier!
  • Buiten spelen, bewegen en leren zorgt ervoor dat kinderen worden uitgedaagd en extra worden geprikkeld, door bijvoorbeeld de omgeving. Combineer dit met de beleving van het Springloop spel en de beloning met punten en je zorgt voor extra motivatie.
Springloop tablet app Springlab