Jog, kijk en benoem – ontdek dieren op de Beweegvloer!
Welkom bij Flitsen: dieren! Dit interactieve spel neemt kinderen mee op een energieke tocht waarbij ze hun snelheid en observatievermogen inzetten. Terwijl ze op de beweegvloer joggen, komen er snel bewegende beelden dieren voorbij.
Wat leer je in Flitsen: dieren?
Flitsen: dieren is ontworpen om kinderen op een speelse manier te helpen bij het automatiseren van verschillende dieren.
Spelbeschrijving & leerdoelen
In Flitsen: dieren komen verschillende dieren op een bijzondere manier tot leven op de beweegvloer. De banen nodigen de kinderen uit om op hun plaats te joggen, waarna de baan begint te bewegen en er dieren aangerold komen. Zodra een dier onder het vergrootglas verschijnt, benoemen de kinderen snel welk dier het is. Het spel wordt daarnaast afgewisseld met uitdagende beweegopdrachten, zodat het niet alleen om herkenning, maar ook om actieve participatie gaat. De leerkracht heeft tijdens het spel de mogelijkheid om de snelheid aan te passen.
Leerlijn: oriëntatie op jezelf en de wereld – planten, dieren en de mens – planten en dieren
Benieuwd naar de kern- en aanbodsdoelen behorende bij dit spel? Bekijk dan onze leerdoelenwaaier.
Bekijk onze leerdoelenwaaierGeschikt voor kleuters van het primair onderwijs
Flitsen: dieren is perfect voor kinderen in groep 1/2 en groep 3 van het primair onderwijs. Het biedt kinderen de kans om spelenderwijs hun kennis van dieren automatiseren.
Klaar om te spelen?
Geef je groep de kans om op een speelse manier te oefenen met het herkennen en benoemen van dieren. Vraag nu een demo aan en ontdek hoe Flitsen: dieren jouw groep kan verrijken met beweging!