Bewegend leren
Bewegend leren
Onze droom
Bewegend leren
Waarom is bewegend leren belangrijk? Kinderen leren door spelen, ontdekken, vallen en weer opstaan. Het liefst samen. Daar mag het onderwijs best wat meer op aansluiten, vinden wij. Daarom bouwen wij aan een wereld waar alles samenkomt. Door het toepassen van technologie en beweging leren de kinderen de lesstof niet alleen met hun hoofd, maar beleven ze het met hun hele lichaam.
Uit onderzoek blijkt dat ze zich beter kunnen concentreren en de lesstof beter onthouden! Daarom is interactief bewegen de oplossing om meer te bewegen en tegelijkertijd ook te leren.
De voordelen van bewegend leren

Voel je beter
Bewegen is gezond
Bewegen is ongelofelijk goed voor je. Door regelmatig te bewegen blijf je mentaal én fysiek gezond.

Veel focus
Meer concentratie
Door bewegen en leren af te wisselen of zelfs te combineren wordt de aandacht succesvol verhoogd.

Wetenschappelijk bewezen
Betere schoolprestaties
Steeds meer onderzoeken laten zien dat bewegend leren leidt tot indrukwekkende schoolprestaties.

Sterk in je schoenen
Beter zelfbeeld
Bewegen heeft bij kinderen een geweldig positief effect op zelfvertrouwen, zelfbeeld en sociale vaardigheden.

School is een feestje
Meer plezier
Bewegen toepassen in de klas maakt school prettiger voor leerlingen en voor docenten.

Voel je beter
Gemaakt om te bewegen
We doen onszelf en ons lichaam een groot plezier met bewegen. We zijn er voor gemaakt!
De oplossing voor bewegend leren
Springlab beweegvloer
De Springlab Beweegvloer is speciaal ontwikkeld voor het jonge kind in samenwerking met wetenschappers, pedagogisch experts en kinderen zelf.
De beweegvloer combineert bewegen, spelen, ontdekken, sociale interactie en leren in een compleet nieuwe leerervaring voor jonge kinderen. Alle kinderen vinden het geweldig en gaan iedere dag weer vol enthousiasme aan de slag op de beweegvloer!
De oplossing voor bewegend leren
Springlab beweegvloer
De Springlab Beweegvloer is speciaal ontwikkeld voor het jonge kind in samenwerking met wetenschappers, pedagogisch experts en kinderen zelf.
De beweegvloer combineert bewegen, spelen, ontdekken, sociale interactie en leren in een compleet nieuwe leerervaring voor jonge kinderen. Alle kinderen vinden het geweldig en gaan iedere dag weer vol enthousiasme aan de slag op de beweegvloer!
Kritisch interview
Bewegend leren…?
“Dat ehh… bewegend leren hè? Is dat wel wetenschappelijk bewezen? En bovendien, kinderen bewegen toch al meer dan genoeg? Sterker nog: kinderen kunnen soms zó druk zijn!.” Dit soort bezwaren tegen bewegend leren krijgen we maar al te vaak te horen.
Onze oprichter Jan-Paul de Beer werd onlangs geïnterviewd door een wel heel sceptische journalist. In deze video probeert hij haar, en daarmee vele sceptici, te overtuigen van bewegend leren.
Kritisch interview
Bewegend leren…?
“Dat ehh… bewegend leren hè? Is dat wel wetenschappelijk bewezen? En bovendien, kinderen bewegen toch al meer dan genoeg? Sterker nog: kinderen kunnen soms zó druk zijn!.” Dit soort bezwaren tegen bewegend leren krijgen we maar al te vaak te horen.
Onze oprichter Jan-Paul de Beer werd onlangs geïnterviewd door een wel heel sceptische journalist. In deze video probeert hij haar, en daarmee vele sceptici, te overtuigen van bewegend leren.
Zij staan achter bewegend leren
Onze ambassadeurs

Sander Gordijn
www.sandergordijn.nl
Bewegend leren is de beste manier om kinderen voor te bereiden op hun toekomst. Zij leren door dingen te doen die ze daarna nooit meer zullen vergeten. Daarom steun ik Springlab en wij gaan proberen om ieder kind te laten leren door bewegen.

Hannah Koenen
creatief pedagoog
Na ruim 10 jaar in de kinderopvang als pedagogische medewerker en video interactie begeleider weet ik heel goed hoe het is om in de praktijk met kinderen te werken. Tijdens mijn werk in de kinderopvang heb ik kennis gemaakt met de beweegvloer. Maar al daarvoor was ik een groot voorstander van meer bewegen en meer buiten spelen met de kinderen!

Sanne de Vries
Lector Gezonde Leefstijl De Haagse Hogeschool
Bewegen en leren combineren. Het klinkt als een win-win situatie voor het onderwijs. Maar worden de beoogde effecten op de motorische, sociale en cognitieve ontwikkeling van kinderen ook bereikt? Dat onderzoekt De Haagse Hogeschool voor Springlab.

Maud Bos
Ontwikkelaar Schatkist en Uk & Puk
Jonge kinderen leren door middel van spel en daar is bewegen een wezenlijk onderdeel van. Door actief bezig te zijn ontdekken peuters en kleuters de wereld om hen heen en maken zij veel nieuwe vaardigheden eigen.

Merlijn Snijders
Beleidsadviseur Gemeente Rotterdam
De gemeente Rotterdam zet in op een fitte generatie Rotterdammers. Helaas zitten kinderen gedurende de dag nog steeds veel stil. Bewegend leren helpt om het onderwijs actiever in te richten en biedt mooie kansen om kinderen spelenderwijs en ervarend te laten leren.

Saskia van der Wijk
Pedagoog bij Humankind (Regio Zuid-Holland)
Vanuit onze pedagogische visie creëren we een rijke speel- en leeromgeving voor onze kinderen waarin bewegen belangrijk is. Op de beweegvloer kunnen de kinderen spelenderwijs ontdekken en stimuleren we tegelijkertijd de motoriek en alle andere ontwikkelingsgebieden.

Marja Schmitz
directeur kdo Hoi Pipeloi Schagerbrug / trainer Uk&Puk
Bewegen hoort bij ieder kind; een kind=bewegen! Naast buitenspelen en alle andere beweegactiviteiten, zorgt de beweegvloer ervoor dat kinderen nog intensiever bewegen en spelenderwijs sociaal samen leren werken. De kinderen genieten enorm van de spellen met Puk!

Bewegend leren expert
Ben van der Burg
Mail mij via ben@springlab.nl
Bel mij via 085 - 104 68 80