Bewegend leren - Springlab

Bewegend leren

Onze droom

Bewegend leren

Kinderen leren door spelen, ontdekken, vallen en weer opstaan. Het liefst samen. Daar mag het onderwijs best wat meer op aansluiten, vinden wij. Daarom bouwen wij aan een wereld waar alles samenkomt. Door het toepassen van technologie en beweging leren de kinderen de lesstof niet alleen met hun hoofd, maar beleven ze het met hun hele lichaam.

Ze kunnen zich beter concentreren en onthouden de lesstof beter! Daarom is interactief bewegen de oplossing om meer te bewegen en tegelijkertijd ook te leren.

De voordelen van bewegend leren

Voel je beter

Bewegen is gezond

Bewegen is ongelofelijk goed voor je. Door regelmatig te bewegen blijf je mentaal én fysiek gezond.

Meer focus

Betere concentratie

Door bewegen en leren af te wisselen of zelfs te combineren wordt de aandacht succesvol verhoogd.

Wetenschappelijk bewezen

Betere schoolprestaties

Steeds meer onderzoeken laten zien dat meer bewegen leidt tot indrukwekkende schoolprestaties.

Sterk in je schoenen

Beter zelfbeeld

Bewegen heeft bij kinderen een geweldig positief effect op zelfvertrouwen, zelfbeeld en sociale vaardigheden.

School is een feestje

Meer plezier

Bewegen toepassen in de klas maakt school prettiger voor leerlingen en voor docenten.

Voel je beter

Gemaakt om te bewegen

We doen onszelf en ons lichaam een groot plezier met bewegen. We zijn er voor gemaakt!

De oplossing

Springlab beweegvloer

De Springlab Beweegvloer is speciaal ontwikkeld voor het jonge kind in samenwerking met wetenschappers, pedagogisch experts en kinderen zelf.

De beweegvloer combineert bewegen, spelen, ontdekken, sociale interactie en leren in een compleet nieuwe leerervaring voor jonge kinderen. Alle kinderen vinden het geweldig en gaan iedere dag weer vol enthousiasme aan de slag op de beweegvloer!

De oplossing

Springlab beweegvloer

De Springlab Beweegvloer is speciaal ontwikkeld voor het jonge kind in samenwerking met wetenschappers, pedagogisch experts en kinderen zelf.

De beweegvloer combineert bewegen, spelen, ontdekken, sociale interactie en leren in een compleet nieuwe leerervaring voor jonge kinderen. Alle kinderen vinden het geweldig en gaan iedere dag weer vol enthousiasme aan de slag op de beweegvloer!

Kritisch interview

Bewegend leren…?

“Dat ehh… bewegend leren hè? Is dat wel wetenschappelijk bewezen? En bovendien, kinderen bewegen toch al meer dan genoeg? Sterker nog: kinderen kunnen soms zó druk zijn!.” Dit soort bezwaren tegen bewegend leren krijgen we maar al te vaak te horen.

Onze oprichter Jan-Paul de Beer werd onlangs geïnterviewd door een wel heel sceptische journalist. In deze video probeert hij haar, en daarmee vele sceptici, te overtuigen van bewegend leren.

Kritisch interview

Bewegend leren…?

“Dat ehh… bewegend leren hè? Is dat wel wetenschappelijk bewezen? En bovendien, kinderen bewegen toch al meer dan genoeg? Sterker nog: kinderen kunnen soms zó druk zijn!.” Dit soort bezwaren tegen bewegend leren krijgen we maar al te vaak te horen.

Onze oprichter Jan-Paul de Beer werd onlangs geïnterviewd door een wel heel sceptische journalist. In deze video probeert hij haar, en daarmee vele sceptici, te overtuigen van bewegend leren.

Zij staan achter bewegend leren

Onze ambassadeurs

Sander Gordijn

www.sandergordijn.nl

Bewegend leren is de beste manier om kinderen voor te bereiden op hun toekomst. Zij leren door dingen te doen die ze daarna nooit meer zullen vergeten. Daarom steun ik Springlab en wij gaan proberen om ieder kind te laten leren door bewegen.

Hannah Koenen

creatief pedagoog

Na ruim 10 jaar in de kinderopvang als pedagogische medewerker en video interactie begeleider weet ik heel goed hoe het is om in de praktijk met kinderen te werken. Tijdens mijn werk in de kinderopvang heb ik kennis gemaakt met de beweegvloer. Maar al daarvoor was ik een groot voorstander van meer bewegen en meer buiten spelen met de kinderen!

Sanne de Vries

Lector Gezonde Leefstijl De Haagse Hogeschool

Bewegen en leren combineren. Het klinkt als een win-win situatie voor het onderwijs. Maar worden de beoogde effecten op de motorische, sociale en cognitieve ontwikkeling van kinderen ook bereikt? Dat onderzoekt De Haagse Hogeschool voor Springlab.

Maud Bos

Ontwikkelaar Schatkist en Uk & Puk

Jonge kinderen leren door middel van spel en daar is bewegen een wezenlijk onderdeel van. Door actief bezig te zijn ontdekken peuters en kleuters de wereld om hen heen en maken zij veel nieuwe vaardigheden eigen.

Merlijn Snijders

Beleidsadviseur Gemeente Rotterdam

De gemeente Rotterdam zet in op een fitte generatie Rotterdammers. Helaas zitten kinderen gedurende de dag nog steeds veel stil. Bewegend leren helpt om het onderwijs actiever in te richten en biedt mooie kansen om kinderen spelenderwijs en ervarend te laten leren.

Saskia van der Wijk

Pedagoog bij Humankind (Regio Zuid-Holland)

Vanuit onze pedagogische visie creëren we een rijke speel- en leeromgeving voor onze kinderen waarin bewegen belangrijk is. Op de beweegvloer kunnen de kinderen spelenderwijs ontdekken en stimuleren we tegelijkertijd de motoriek en alle andere ontwikkelingsgebieden.

Marja Schmitz

directeur kdo Hoi Pipeloi Schagerbrug / trainer Uk&Puk

Bewegen hoort bij ieder kind; een kind=bewegen! Naast buitenspelen en alle andere beweegactiviteiten, zorgt de beweegvloer ervoor dat kinderen nog intensiever bewegen en spelenderwijs sociaal samen leren werken. De kinderen genieten enorm van de spellen met Puk!

Bewegend leren expert

Jan-Paul de Beer

Mail mij via jp@springlab.nl
Bel of app mij via 06 11 35 04 23