Last Updated on maart 17, 2022 by Marloes
De bouwstenen van bewegend leren
Wij vinden het toekomstbeeld van bewegend leren ontzettend mooi en inspirerend. En wij vermoeden dat jij het daar als lezer van deze blog mee eens bent. Maar hoe denken we daar precies te komen? Daarvoor hebben we een zogenaamd ‘inhoudelijk framework’ ontworpen als richtlijn en houvast. Volgens ons zijn dit dé bouwstenen om bewegend leren van de grond te krijgen.
Het onderstaande framework hebben we samen met onze enthousiaste partners ontworpen. Vele onderwijskundigen, pedagogisch medewerkers, organisaties, experts én peuters dachten met ons mee. Al deze waardevolle input vanuit vele verschillende invalshoeken hebben uiteindelijk geleid tot dit framework. Het bovenste deel van het framework is breed toepasbaar, terwijl het onderste deel speciaal gericht is op peuters.
Wij van Springlab gebruiken het framework bij het ontwerpen van spellen voor op een interactieve beweegvloer waarmee peuters kunnen spelen, bewegen én leren tegelijkertijd. We hopen dat het framework ook waardevol en bruikbaar is voor andere organisaties die bezig zijn met de ontwikkeling van bewegend leren.
Heb jij tips, verbeteringen of aanvullingen voor het framework? Dat horen we graag! Alle kennis, meningen en ervaringen zijn welkom. Neem contact met ons op.

Geschreven door
Marloes
Deel dit artikel
Meest recente artikelen
Meer lezen
Relevante artikelen

5 misverstanden over bewegend leren
5 misverstanden over bewegend leren Het moge duidelijk zijn dat wij ontzettend enthousiast zijn over bewegend leren. Het liefst zien we het vandaag nog toegepast worden in het onderwijs. Maar we weten ook: grote veranderingen kosten tijd en leiden tot veel weerstand....

Hoe het jou wél lukt om jouw klas bewegend te laten leren
Hoe het jou vandaag wél lukt om de klas bewegend te laten leren! Wist je dat bijna de helft van de kinderen tussen 4 en 12 jaar in Nederland te weinig beweegt? Tijd om daar verandering in te brengen. Tijd?! Dat is het 'm nou juist, want als pedagogisch medewerker of...